Istina o Bajagi

Ovaj tekst bice podeljen u tri dela,gde ce u prvom delu biti predstavljena Bajagina karijera,u drugom Bajagino druzenje sa fanovima,a u trecem Bajagini plagijati;idemo redom.

1.Bajagina karijera

Momcilo Bajagic Bajaga rodjen je 19.februara 1960.godine u Bjelovaru(Hrvatska),a odrastao je u Zemunu,NE U BEOGRADU!Studirao je Muzicku akademiju,gde je stigao do statusa apsolventa i tu se zadrzao do danas,sto se obrazovanja tice.Tokom studija,on je poceo svoju muzicku karijeru u grupi ,,Ofi" ,pa u ,,SOS" ,pa u ,,Ribljoj corbi" ,svirajuci gitaru i pisuci pesme.Kako je on poceo u ovoj grupi,o tome je dokumentarnoj seriji ,,Rockovnik" govorio gitarista te grupe Misa Aleksic:,,Bora je Bajagu doveo u grupu,da bi bend privukao zensku publiku.Bajaga je tada izgledao provokativno,i pisao je provokativne i ljubavne tekstove.Medjutim,on jako lose svira gitaru,i kasnije kada je izasao iz benda,mahom su mu drugi svirali gitaru,a on je tu kod sviranja od uvek bio radi reda.Mi smo mogli bez njega uvek da sviramo,ali nam je on bio potreban,da bi se na nasim koncertima pojavio sto veci broj devojaka."

Bajaga,dok je bio u Ribljoj corbi,napisao je dosta pesama,ali su od toga bile hitovi Ja sam se lozio na tebe,Muzicari koji piju,Kad hodas(koju je sam napisao),Nemoj sreco nemoj danas,Evo ti za taksi  i Dobro jutro za film ,,Tesna koza" u tandemu sa Misom Aleksicem.On se u ovom bendu kratko zadrzao,zbog toga sto nije mogao da se uklopi u tom sastavu,a razloge o tome je on sam obrazlozio u dokumentarnoj seriji ,,Rockovnik" :,,Bila je 1984.godina.Ja sam video da ne mogu da trajem u Ribljoj corbi.Napravio sam svoj bend.Jednostavno,osetio sam potrebu za promenom.Napravio sam svoj bend,ALI NISAM O TOME PREDHODNO OBAVESTIO BORU,DA HOCU DA IZADJEM IZ BENDA.I UMESTO DA NAPUSTIM BEND,JA SAM SA RIBLJOM CORBOM SNIMAO ALBUM MUZICARI KOJI PIJU,A UPOREDO SAM SA SVOJIM BENDOM SNIMAO POZITIVNU GEOGRAFIJU.ZNACI ONO,UJUTRU SA SVOJIM BENDOM,A POSLE PODNE SA BORINIM.KADA SMO TREBALI DA IDEMO NA TURNEJU U GRCKU,JA SAM VEC IMAO ZAKAZANE SVIRKE SA SVOJIM BENDOM NA JADRANU I PREDLOZIO SAM BORI DA PRVO JA ZAVRSIM TURNEJU SA MOJIM BENDOM,PA CU ONDA SA NJEGOVIM.BORA JE TU POLUDEO I IZBACIO ME IZ BENDA,KADA SAM MU SVE OBJASNIO STO SADA KAZEM VAMA."

Tog trenutka je na isti nacin tu grupu napustio i Rajko Kojic.

Kada je Bajaga krenuo sa svojim bendom da nastupa,izazvao je veliko interesovanje medija.Popularnost je pocela naglo da mu raste,a zasto je to bilo tako,o tome je roker Nikola Neskovic gvorio u emisiji Milomira Marica ,,Goli Zivot" :,,Bajaga je od uvek bio POLITICKI PODOBAN!Prvo je bio clan Saveza Komunista Jugoslavije,i imao je tada jak marketing,jer se visoko kotirao u njihovim redovima.Tako je doslo do njegove enormne popularnosti.On je kasnije bio clan SPS-a,i to je iskoristio da postane zvezda u usponu,dok mu je clanstvo u DS-u posluzilo da se odrzi na scenu do danas.On je imao turneju u Rusiju dva puta,prvi put sa Bijelo dugme,gde su bacali kocku i gde je bilo odredjeno da Bajaga i Instruktori budu uvertira grupi Bijelo dugme na svim koncertima,i to su mediji preneli,ALI NISU PRENELI NJEGOVU DRUGU TURNEJU U RUSIJU.Znas Maricu ko je Alice Cooper?Bajaga je i njemu bio uvertira na par koncerata.Kada ga je Alice Cooper prvi put cuo,rekao je OVI MENI DA BUDU UVERTIRA,PA OVI POJMA NEMAJU SA ROCK MUZIKOM,OVO VEZE NEMA SA ROCK MUZIKOM!"

Mozda je Alice Cooper bio previse drzak,ali da vidimo sta on zna,kad je vec ovako komentarisao Bajagu.  

Procenite sami,ali ja mislim da je covek bio u pravu;Bajaga se ne moze porediti sa njim.Idemo dalje;u dokumentarnoj seriji ,,Rockovnick" rock novinar Petar Popovic je takodje komentarisao Bajagu:,,Poznat mi je taj decko.On se 1984.godine pojavio na javnu scenu.Secam se tada se vrtela pesma Sa druge strane jastuka.To sto je on radio,tipa Dobro jutro dzezeri i ove ostale,nemaju dodirnih tacaka sa rock muzikom.Ja ne znam stvarno sta je taj decko radio,ali njegova muzika je NEDEFINISANA!Ja ne znam da li je on radio jazz,jer pesme Sa druge strane jastuka i Dobro jutro dzezeri pripadaju jazz muzici,a ne rock,dok ove druge pojma nemam gde bih mogao da ih svrstam.On je radio neku muziku koja njemu odgovara,ali ne odgovara NI JEDNOM OD POSTOJECIH ZANROVA!"

Ovde bih pomenuo i Bajaginu izjavu za Vecernje novosti 2005.godine,kada je izjavio da je morao da se dohvati mikrofona,jer nije mogao da nadje pevaca,koji bi otpevao njegove pesme.Rekao je za sebe da ima suvise nizak glas,i da sebe ne ubraja u pevace,vec u recitatore!Ovi novinari nisu bili lenji,pa su pronasli podatak,da se u prvom sastavu grupe ,,Instruktori" nasao Dejan Cukic!Ko se bar malo razume u muziku,taj zna da Dejan moze bez problema da peva Bajagine pesme.Dejan Cukic je ovaj podatak potvrdio,pa sada vidite KO OVDE LAZE.Takodje,mozete da pogledate dokumentarnu seriju ,,Rockovnick" ,gde cete videti da u pesmi ,,220 u voltima" ,Dejan nadpevava Bajagu.Prateci vokal se JACE CUJE OD GLAVNOG!

Bajaga je takodje radio i muziku za filmove ,,Ni na nebu,ni na zemlji" , ,,Vratice se rode" idr. kao i za seriju ,,Otvorena vrata"(prvi serijal).Da se mi pozabavimo pesmom iz filma ,,Vratice se rode",evo zbog cega.

Pa se pitam,odakle onda ovo?

U emisiji Milomira Marica ,,Goli zivot" ,gostovao je i denser Ivan Gavrilovic,koji je za Bajagu rekao da je Bajaga LJIGAV I BEZOBRAZAN,I KADA BI GA SREO,OPALIO BI MU SAMAR!Snimak o tome,postojao je na You Tube,kao i za emisiju u kojoj je gostovao Nikola Neskovic.Zao mi je sto su ti snimci uklonjeni,ali autor emisije Milomir Maric sigurno zna zasto je to morao da uradi.

Takodje,Bajaga je i Zdravku Colicu pisao pesme,pa da vidimo sta je Bajaga 2005.godine izjavio za novine Vecernje novosti:,,Kada sam upoznao Colu,on bas i nije neko interesovanje za mene pokazao,jer je imao svoje saradnike.Ja sam njemu ponudio prvo pesmu ,,Afrika" ,na sta mi je on rekao ZNAS STA STARI,JA TU NEMAM STA DA PJEVAM.Ista je prica bila i sa pesmom ,,Tvoje oci" ,i sa drugim pesmama koje sam mu pisao.NIKAD MI NIJE TRAZIO PESME,SAM SAM MU IH NUDIO.(Ne treba zanemariti tvrdnje Zivana Velisavljevica da je Zdravko Colic po naredjenju sluzbe drzavne bezbednosti Jugoslavije morao da prihvati saradnju sa Bajagom.)Tako sam mu ponudio pesmu Moja draga,i rekao evo ti da imas sta da pjevas.On se tada preznojio,dok je otpevao." 

Malo bih se pozabavio time,kako je on bio nagradjen za hit godine i hit meseca.Na sajtu Yugopapir,nedavno su bili objavljeni postovi vezani za hit godine i hit meseca,od toga jedan posvecen Bajagi,gde se jasno vidi da Mladen Popovic i Bajagina skolska drugarica Dubravka Duca Markovic NAMESTAJU NAGRADE BAJAGI I PREDSTAVLJAJU GA KAO EXTRA TALENTOVANOG!TU SU IZVISILI PLAVI ORKESTAR I YU ROCK MISIJA,DOK JE COLA DELIO NAGRADU S' NJIM!

Takodje,o Bajagi se zalio i njegov prvi menadzer i bivsi vencani kum,cuveni Sasa Dragic,koji ga je stvorio na javnoj sceni,rekavsi kako mu je ovaj precutno otkazao saradnju.Sasa je takodje naveo i da je Bajaga u periodu od 1984.godine do 1994. vise puta raspustao svoj bend,te ga je pomenuti menadzer nagovarao,da ih opet okupi,i da im kaze da se ,,salio".

Toliko o njegovoj karijeri.


2.Bajagino druzenje sa fanovima

Bajagu sam upoznao 2010.godine u Leskovcu za docek srpske nove godine.Njegov koncert bio je zakazan za 22h,a poceo je pola sata kasnije,tako sto se Bajaga prosetao po najvecoj ulici u Leskovcu ,,Bulevar Oslobodjenja" ,dosao do bine,pozdravio se sa policijom,i popeo se na binu.Koncert je otvorio pesmom ,,Od kada tebe volim".Kasnije su se nizali tu i drugi hitovi,kao sto su Berlin,Tamara,Januar,Budjenje ranog proleca,Godine prolaze,Ti se ljubis na tako dobar nacin idr.Koncert je zatvorio pesmom Moji drugovi,i rekao publici da ce doci u Leskovac ponovo.Medjutim,kada je na pola koncerta sisao sa bine,i pustio Ziku da peva ,,Zivot je nekad siv,nekad zut" ,ja sam tada otisao iza bine.Strpljivo sam sacekao da Bajaga zavrsi sa pauzom,a kada je izasao iz prostorija Leskovackog kulturnog centra,ja sam mu prisao sa namerom da ga upoznam,pa da vidimo kako je to izgledalo.

,,Gospodine Bajagicu..."-samo sto sam izustio.

,,Sta 'oces!?Sta 'oces!?-ljutito me Bajaga upitao,dok me rukama GURAO OD SEBE.

U tom trenutku,pogledom sam ga sasek'o kao macem,a on mi iz sveg glasa viknu:,,SKLONI SE JBT!!!"

Sklonio sam se,sta cu.Dok se on lagano penjao na binu,zastao je na trenutak i ponovo me upitao:,,Sta 'oces!?"

Na sav glas sam mu dobacio:,,Slikanje!"

,,A!?"-uzvrati Bajaga pitanjem.

Tada sam mu rukama pokazao sta hocu,na sta mi on rece da ga sacekam.Ja sam ovaj dogovor ispostovao,a sta je bilo sa njim,obratite dalje paznju.Sisao je posle toga jos jednom sa bine,usao u prostorije kulturnog centra,i na zaposlene viknuo iz sve snage:,,'Ladno na binu,jbm ti!" 

Ogreja se on na kratko,pa se vrati da zavrsi koncert.Sidje on sa bine,pa ode da se presvuce,a onda poce njegovo druzenje sa fanovima.Dok smo mi momci strpljivo cekali da ga upoznamo,i to sa velikom neizvesnoscu,obezbedjenje je sprovodilo devojke i decicu,i oni sa Bajagom nisu imali problema.Nisam mogao da izdrzim,pa sam se prosetao do WC-a kulturnog centra,GDE SE BAJAGA DRUZIO SA SVOJIM FANOVIMA.On u tom trenutku upita:,,Ima li jos neko za slikanje?"

,,A sta ja radim ovde?"-pitam ja njega.

,,'Ajde jbt."-rece on,pa nastavi:,,Ali pazi,imas samo 6 sekundi,jedan,dva,tri cetiri,gotovo."

,,Za*ebi!"-podviknu Bajagi,pa nastavi sa povisenim tonom,ne obaziruci se na obezbedjenje:,,Za*ebi!Ako hoces slikaj se,ako neces ne moras!Nisam dos'o tebe celu noc da gledam.Za*ebi da me za*ebavas!"

Vide Bajaga,sta se desava,pa spusti loptu i rece:,,Dobro slikacemo se.Jao da mi je neko rekao da cu morati sa muskarcem da se slikam,ne bi mu verovao."

Nakon toga,pade fotkanje.Bajaga mi rece:,,Vidimo se jbt.",i tako smo se rastali.Te veceri,bio sam jedini muskarac,koji je na jedvite jade dosao do njega.Drugi su bili uskraceni.Kako sam kasnije saznao,situacija i na drugim njegovim koncertima nije bila bolja! 


3.Bajagini plagijati 

Bajaga "442 do Beograda" *~ Lou Reed "Fly Into The Sun"

The Clash - Should I Stay or Should I Go i Bajaga-Da li da odem ili ne

Bajaga i instruktori – Vidi šta sam ti uradio od pesme, mama = Melanie Safka - Look What They've Done To My Song

Bajaga i Instruktori-Pada vlada(2003)/Roby Lakatos And His Ensemble Ja Vstretil Vas 'I've Met You'(1999)

Opca opsanost-Karta do proslosti(2019)/Bajaga-Moze da te ubije grom(2018)/ Puff Daddy i Jimmy Pagea - Come with me (Kashmir)(14.10.2011)/ Europe - Last Look at Eden(12.06.2011)/Led Zeppelin-Kashmir(1975)

Riblja corba-Nemoj sreco,nemoj danas(1981)/Sabrina Varesanovic-Ima neka tajna veza(1976) (isti akordi kod refrena)


Dodao bih ovde za citaoce i fanove jos jedan interesantan detalj,a to je da Bajaga nikada u zivotu nije upravljao motornim vozilom,niti to planira;drugim recima,NEMA VOZACKU DOZVOLU,sto mozete da proverite na velikom broju portala.Inace,on kao opravdanje ima to da ga voze zena i deca,a na koncertu ga voze clanovi benda ili sofer;kog vec imaju.

________

*Tekst za pesmu ,,442 do Beograda" ,nastao je u kombiju u kom je Bajaga putovao sa svojim bendom na koncerte,gde on navodi da je razdaljina od Zagreba do Beograda,pa od Skoplja do Beograda i od Sarajeva do Beograda negde oko 442 km.Prava istina je da je Skoplje udaljeno od Beograda 400 km,Sarajevo 300,94 a Zagreb 395,30 km.Posle je isla prica da je tekst za ovu pesmu nastao u lokomotivi JZ1 442 001 i da je kao po tome tekst dobio naslov,pa vi sad vidite koliko Bajaga govori istinu.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje